onsdag 5 maj 2010

Förmodligen hänger det ihop med min obändiga och ömtåliga själv känsla



Det engelska utrycket ”the noble art of selfdefence!- ”självförsvarets ädla konst”- framstod tidigt som meningsfullt i mitt fall. Jag vet inte vad det beror på, men jag har alltid blivit överfallen av större och starkare typer. Förmodligen hänger det ihop med min obändiga och ömtåliga själv känsla. Jag har aldrig tålt översitteri. Till sjös hörde det till pjäsen att alla skulle hunsa med och trakassera en liten mässkalle. ”Hurru Kalle, kila å hämta en öl!” kunde det låta. Men mässkalle Bo Högberg svarade snorkigt: ”Det kan du göra själv! Jag är inte anställd för att passa upp på dej!” Så small det och jag klappade tillbaks. Oftast med storslaget framgång. Sen fick jag vara i fred för översittare. På den Resan!
Bosse Högberg 1968

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar