söndag 25 april 2010

Jag ville ha en bra bil


Bosse har ett häftigt temperament. Känt av många journalister och fotografer som gått i närkamp med Bosse när han inte varit på humör.
- Jag är som jag är och vet att jag gör grejor som folk inte gillar.

Han erkänner öppet att det finns människor som inte skulle må bra av ett sammanträffande med honom utanför Sveriges gränser. Ingen nämnd och ingen glömd. Och så berättar han om en bilköpsperiod.

- Jag sa till försäljaren att jag ville ha en bra bil. Att den skulle hålla för en hård långresa. Jag fick en bil och killen försäkrade att det var en bra bil. Bilen höll tack och lov för bilfirman. Jag lovade när jag stack att lämna tillbaka den om den var dålig. Och då skulle jag levererat den genom väggen…

Bosse Högberg 1971

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar