lördag 24 april 2010

Bosse Högbergs flykt!!


- Jag trodde aldrig, säger Bosse, att något eller någon skulle få mig på flykt. Därför vägrar jag inför mig själv att kalla detta en flykt. Det är en semester som jag har fått jobbat hårt för.
- När jag satt i ringhörnan i Köpenhamn i torsdags kväll och väntade på min motståndare Oscar Miranda viskade min tränare på skoj i mitt öra att om jag slog ut honom i fjärde ronden skulle jag hinna med tio färjan tillbaka till Malmö på kvällen. Jag skrattade tillbaka och sa vi kommer ha gått om tid.

Under natten på hotell Scandinavia i Malmö beslöt Bosse att resa bort.

- Jag skulle ta mig obemärkt till Marseille. Vila där ett par dagar och skaffa mig ett par båt biljetter till Beirut över Alexandria.
- Man blir hatisk när alla andra hatar en själv, säger han. Jag är hatad som en skabbhund, nästan ihjälhatad ska jag säga dig. I Sydamerika skulle jag få vara ifred. Skriv det: Bosse Högberg ska segla under Panamaflagg! Det gör ju alla andra gamla vrak.

Bosse Högberg 1967

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar