söndag 11 april 2010

Det kan ju gubben få tro



En person som rusar ut i från rättsalen fyra gånger och ropar på läkare och nerv lugnande medel måste vara i behov av vård, kanske man tycker. Men Bosse själv förnekar att han skulle vara nervöst lagd – t o m att han skulle vara irriterad över rättegången.
- Jag blir bara rent ärligt svenskt förbannad. Det har inget vare sig med nerver eller annat att göra. När jag vet att folk ljuger och bluffar för att sätta dit mig blir jag upprörd. Är det konstigt? Men du, uppriktigt sagt tror jag att tanter och gubbarna i rätten är avundsjuka på mig och mitt liv. Avundas mig som en kille som kan ställa sig upp mitt i härligheten och säga att han skiter i allt. Fast ordförande – tf rådman Artur Nilsson – mumlade nåt om att Högberg fått en smäll för mycket i huvudet. Det kan ju gubben få tro.

Bosse Högberg 1968

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar