fredag 4 september 2009

Det hör liksom till ”showen”


- Jag älskar både bilar och vackra flickor det hör liksom till ”showen” för en proffsboxare. Skulle se futtigt ut att komma i en ”folka”. Det började 1961 med en PV, sen köpte jag en Amazon, sen P 1800, SC kupe Mercedes, Cadillac och 230 CL Mercedes och idag en Thunderbird. En journalist skrev en gång att jag hade hårda ögon. Det stämmer när jag boxas. Jag hycklar inte när det gäller ett av världens hårdaste yrke.
- Jag är medveten om riskerna. Det var bråk för någon tid sen när jag inte ville hjärnundersöka mig på order. Begriper inte alla de som skall lägga sig i allting att jag själv är mer intresserad av min hälsa än alla utomstående? Jag har inte träffat någon boxare som blivit förstörd i hjärnan. Däremot har jag träffat många punchiga människor som aldrig tagit i en boxhanske. Bosse Högberg 1966

Ola Rapace körde tung styrka.

Ryck/knäböj 6x4
Knäböj/fram 5x5
Bålrullning/Fällkniv 3x3
Dips 12x4
Pullover 12x4
Biceps 12x4
Triceps 12x4

1 kommentar:

  1. and the show will go on and on... kommer snart på en bio nära dig!

    SvaraRadera