torsdag 22 januari 2009

Torsdag 22/1 09 Med Jörgen Kruth

På Torsdagar kör Jörgen Kruth med oss, jag har tränat Jörgen i nästan ett år i explosiv styrketräning.
Jörgen blir en perfekt sparring partner till Ola Rapace när vi har kommit igång ordentligt efter vårat uppehåll som vi hade över Jul och Nyår.

Vi körde
1. Ryck/knäböj 5x4
2. Vändningar bock 3x3
3. Knäböj/bak 5x5
4. Stötdrag 5x2, 3x4
5. Kickstöt 5x5
6. Utfallsgång 10x5
7. bålrullning/fällkniv med medicinboll och vikt 3x3
8. Upphopp på plint 5x5

På filmerna kan ni se Jörgen köra först bålrullning/fällkniv med medicinboll och vikt (efter så många undrar vad det är), Sedan upp hopp för att få känslan hur man sträcker på i en frivändning .
Så den skall bli som slut mål mer explosivt. Vilket som jag på pekat tidigare är hela syftet med träningen.


Denna dag var präglad av andlig seger och kroppslig fulländning.

9 kommentarer:

  1. Åhåå lite hårdkörning nu på G månne ?? 1 sak till,fråga: har herr Kruth deffat ner sig ngt ??

    SvaraRadera
  2. " Harmen över andras olycka,är medlidandets bror"

    SvaraRadera
  3. När får man se den lönfeta tränaren köra? Har ni inte ett fruntimmer med i erat team, skulle göra stocken synlig här i kalasbyxorna

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Hur är det själv med deffen ghetto, du sitter väl inte och tappar enchilladas på tangentbordet när du skriver.
    Sitter i min borg som riddar Kato, känner ingen sorg och inget hat å,
    vill du battla så visst, du kan sprattla som en fisk,
    jag käkar upp dig som ett kex, som en köttätande växt,
    jag äger ORwebben, ger jobbiga medlemmar på näbben,
    som Kalle Anka vill jag stampa, skiner upp som en lampa,
    för jag får en idé, kom tillbaks i morgon får du se,
    för dig står det still, men jag skriver vad jag vill, kolla här är ett rim till, din tunga är död som en sill.

    SvaraRadera
  6. Graden av oro,är 1 mootstock för Intelligensen... o jag tycker mig känna din!! Daller brallan =) . Deffen på G. Enchi nja håller oss te svenne banan svull,strömming !

    SvaraRadera
  7. Najs me lite Astrid Lindgren poesi...såhär på kvällskvisten. Ngt banalt,för min smak =/

    SvaraRadera
  8. Då får du ta all disk,
    och i röven få en gammal fisk.
    efter jag har käkat upp all din kraft,
    och chansen att vinna du aldrig haft.
    ghetto vad är det för namn?
    när jag trycker min fisk ända in i din tolvfingertarm.
    Har du fått din lilla lön ehn,
    Hur känns det att ha en fisk i röven.

    SvaraRadera
  9. Daller i Brallan gick vidare till nästa nivå, men nu är de bossen du stöter på! Här är segern redan klar! Va!? daller i brallan är du fortfarande kvar? Du pratar fiskar du pratar tolvfingertarm? När jag kör upp nått i din röv är det min arm! Ända till armbågen ska den in. Man kan säga att situationen är vinn vinn. Inge daller i brallan du är bara slak? Känns de som du just kommit upp ur en vak? Japp så blir de när du håller på med ofog! Ger du upp eller har du inte blivit rövknullad nog?

    SvaraRadera